Projekt na podporu Ukrajiny

V pátek 4. března se v naší škole konal projekt na podporu válkou zasažené Ukrajiny. Žáci v úvodní hodině nejprve zpracovávali obecně základní informace o válečném konfliktu, následně sestavili myšlenkovou mapu s pojmy, které je napadly v souvislosti se slovem válka. V závěru žáci napsali několik vzkazů na podporu Ukrajiny, a to jak v českém, tak ukrajinském jazyce.
 

LVK – závěr

Říká se, že konec dobrý, všechno dobré. Myslíme si, že pro náš „lyžák“ je „dobré“ slabé slovo. Po posledním dnu lyžování nastal čas odjezdu. Závěrečná zpráva nám dala trochu zabrat – proto ji zveřejňujeme až teď. Její původní text byl několikrát upravován, konzultován a nakonec z něho nezbylo vůbec nic! 😀

Upřímně … všechno podstatné bylo řečeno v příspěvcích, které zachycovali naše dny na horách.

Takže závěrem se patří poděkovat za krásné dny, které byly mnohdy náročné, ale to k lyžákům patří. Věříme, že naši sedmáci mají na co vzpomínat. Proto přikládáme hodnocení Matyáše Bělohoubka. 🙂

Lyžařský kurz byl za mě velice povedený. Zažili jsme si něco, na co nezapomeneme. Myslím si, že už od prvního dne to byla velká zábava. Hlavně bylo super to, že místo školy jedeme na chatku a budeme lyžovat. Vše jsem si užil. Výlet do LASER ARÉNY byl zajímavý nápad a bylo to něco co lyžák vylepšovalo. U společných aktivit byly všechny pokoje kreativní a všechny večery mě bavily. Jídlo bylo chutné a jídelna měla pěkný výhled na hory. Lyžovalo se dobře, ale některé dny to bylo trochu namrzlé. Bowling byl také super, až na to, že mě nejmenovaný žák málem zabil bowlingovou koulí. Poslední den při uklízení jsme narazili na spousty hledaných i nehledaných pokladů. Když jsme dojeli, už na nás čekali naši rodiče a jeli jsme po prožitém týdnu domů.
Myslím si, že lyžařská kurz jsme zvládli na jedničku!“


LVK – den čtvrtý

Tak konečně. Zima jak vymalovaná. Ráno na nic nečekáme. Chceme dohnat to, co jsme zameškali předešlé dny kvůli dešti. Ale jinak zažíváme celkem standartní lyžařský všední den. Ostatně každý ať posoudí sám.

1) Jeden žák se ptá, jestli zase přijdu na kontrolu pokoje ve 23.30 jako včera. Ptám se proč? Říká mi, že jen aby věděl.

2) Na svahu se ptá sedmák: „Rukavice jsme si taky měli vzít? Já jsem je nechal u snídaně.“

3) Pokoj kluků se mě zeptal, kdo píše tyto příspěvky. Řekl jsem, že to je tajné. Navrhli mi, že mi rádi, důvěrně, a hlavně na jejich pokoji sdělí, jak zlomili ramínko ze šatní skříně, a co se s ním stalo potom. Za odměnu mám příběh zveřejnit. Zatím jsem však příběh neslyšel.

4) Rozmohla se nám tady dvě nová slovíčka:

  • TROŠKU: holky, když si mají říct, kolik chtějí jídla.
  • JE TO ROZVAŘENÉ: kluci, když začnou konzumovat jídlo.

5) Musíme upozornit, že nám tady vaří opravdu skvěle!!! Dnes byla na oběd sekaná a na večeři rizoto.

6) V programu bylo taky večerní lyžování!! Super záležitost! Skupinka zdatnějších lyžařů zablokovala vlek. První žák na pomě si totiž během jízdy zkoušel carvingové oblouky, což se mu v jednu chvíli stalo osudným. Druhý sedmák v závěsu mu nabídne, že ho vytáhne nahoru. Padají oba. Přes ně přepadne třetí, pak čtvrtý a nakonec pátý. Hromada sedmáků je kompletní.

7 Dva sedmáci toho už měli tak akorát. Dostali volno a měli za úkol počkat u sjezdovky, až dojezdíme. Jako stanoviště si vybrali místo pod sněžným dělem, které právě zasněžovalo svah. Když jsme z lyžování odcházeli, na onom místě jsme potkali dva sněhuláky, kteří se k nám vesele hlásili. Po chvíli se nám podařilo rozluštit, o koho se to vlastně jedná. Respektive, že oba patří k nám.

8) Poslední noc. 22.15. Na pokojích je ticho.

Lyžáku zdar!


LVK – den třetí

1) Ráno je zcela rozdílné oproti předešlému. Nikomu se nechce vstávat!

2) Prší.

3) Na snídani máme párky nebo koblihy.

4) Večerní program holčičího pokoje přesunujeme na dopoledne. Holkám se moc povedl!

5) Na oběd máme kuře a rýži. Polévka je čočková.

6) Odpoledne jdeme lyžovat ať se děje cokoliv. Všichni už se těšíme. Dáváme si chvilku poledního „odfouknutí“ a pak už se půjde na to.

7) Šok!! Pokoj, který obývá 7 kluků vysává!!! (Ano, vysává.) Dozvídáme se, že již podruhé za tento den! Zvláštní je, že z vlastní iniciativy, aniž by o tom informoval učitele.

8) Předešlé ráno jsme byli na jednou z pokojů kluků svědky hezké situace. Jeden z nich ráno umýval nádobí. Řekl nám, že je taková pokojová maminka. Dnes jsme tuto pokojovou maminku viděli, jak si nazouvá boty pomocí lžičky na polévku.

9) Máme tady gentlemany. Jeden kluk říká spolužačce sluníčko. Druhý se hned po obědě zeptal jiné spolužačky, jestli by nechtěla být jeho holka. Zaslechli jsme to a pogratulovali mu. Celý rudý řekl, že to byla sázka.

10) Přijel nás navštívit pan ředitel Bešta – děkujeme mu za doplnění kávy! Bude potřeba!

11) Máme mezi sebou šikovné lyžaře. Vážně! Jeden z nich nás stále přesvědčuje, že je profesionální závodník.

12) Moc chválíme také ty, kteří stáli dnes poprvé na lyžích! Všichni zvládli jízdu v pluhu!

13) Buřtguláš!

14) Po večeři jdeme na bowling. Holkám to moc šlo. Kluci se nechtějí nechat zahanbit. Snaží se na sebe za každou cenu upoutat pozornost. Jeden ze sedmáků vrhá nechtěně kouli za sebe. Trefuje dva spolužáky. Nic se naštěstí nestalo!

15) Jdeme spát. Další den plný zážitků. Zítra celý den lyžujeme!

Lyžáku zdar!


LVK – den druhý

1) První noc máme za sebou. S trochou nadsázky se o ní říká, že bývá „kouzelná.“ To doslova. Pro příklad několik situací:

  • Pan Učitel Salajka je snadno „vytočitelný“. Při třetí kontrole stále stejného pokoje, který měl problémy s večerkou, je pan učitel upozorněn: „pane učiteli, klídek.“
  • Mírně vysílená paní učitelka konečně našla zdroj Wi-Fi = vypínáme.
  • Jeden ze sedmáků má připravenou masku čerta, kterou si nasazuje hned, jak je v pokoji tma. Prý na přání kamaráda vedle něj spícího.
  • Někteří vstávají už před budíčkem – a to nám během distanční výuky říkali, jak mají problém se vstáváním.

2) Snídaně – chleba, sýr, šunka X závin s mákem či tvarohem.

3) Prší.

4) Dopolední kolektivní hry pro lepší vztahy ve třídě.

5) Oběd – česnečka, uzené maso, brambor.

6) Odcházíme na vlak směr Šumperk – Laser game aréna. Všichni měli za úkol vzít si sportovní oblečení. Mají prostor se do tohoto oblečení převléct a poté začíná hra. Na konci se mají opět převléct do suchého oblečení, ve kterém přišli. U některých je to problém. Když se ptáme proč? Odpovídají, že na převlečení mají pouze kraťasy a tričko, ve kterém ovšem z nějakého důvodu hru rozhodně nehráli.

7) Návštěva nákupního centra – sedmáci potřebují dokoupit nějaké věci. „Jaké?“ Ptáme se.  „Čaj.“ říkají nám. U pokladen to vypadá, že k čaji potřebují taky popcorn, brambůrky, bagetu, …

8) Jeden ze sedmáků si po cestě zpět uvědomuje, že je stále v teniskách a zimní boty nechal v Laser game aréně.

9) Boloňské špagety = večeře.

10) Společenský večer si připravil jeden z klučičích pokojů.

11) Všechno už je v pořádku, všichni mají kartáček. 

Lyžáku zdar!


Lyžařský výcvikový kurz – den první

A tak nastal den našeho lyžařského výcvikového kurzu. I přes mnoho novinek, se našim sedmákům podařilo odjet. Během následujících dnů nás všechny čeká určitě mnoho zážitků, na které budeme dlouho vzpomínat. A jaká byla náplň dnešního dne?

  1. Po třiceti minutách cesty v autobuse jsme zjistili, že pokud hodíme bonbon Mentos do Coca-Coly, opravdu nestihneme tuto lahev zašroubovat dříve, než se většina jejího objemu rozstříkne po okolí.
  2. Na benzince mají kávovar.
  3. Chata je hezká a dobře zařízená.
  4. Oběd? Vývar a kuřecí řízek.
  5. Dotaz – je možné si po obědě trochu odfouknout?
  6. Lyžování? Už jen dostat se do lyžáků byl pro některé nadlidský úkol – ale podařilo se. Dokonce i pohyb v nich už nám šel.
  7. Večere, plněné knedlíky! S borůvkami.
  8. Večerní společná hra, při které jsme se dozvěděli, že pohádková postava Shrek má za manželku „Šrečici.“
  9. Kartáček? On se měl taky brát?

Tak to bychom pro dnešek měli asi všechno. S nadšením se těšíme na úterý. Snad nám vyjde počasí – má celý den propršet. :-/ Držte palce.

Lyžáku zdar!


Konverzace s Tonym

Od září nás jednou měsíčně  navštěvuje rodilý mluvčí Tony z USA. Žáky 5. – 9. ročníku si získal především svou přátelskostí, kde se jim snaží ukázat, že i používání angličtiny v praxi může být velmi zábavné a nemusí mít tak vůbec obavy, když jim něco nejde.
Hodina s ním velmi rychle ubíhá. Žáci s ním konverzují na různá témata navazující na učivo, které zrovna probírají. Pokud žáci nerozumí něčemu, co Tony říká,  snaží se jim trpělivě vše vysvětlit jiným způsobem.
 
A co o něm žáci říkají?
1. Je to správný týpek
2. Kdy už zase přijde? 
3. Má boží tetování
4. On je úplně nejlepší, budeme ho mít i příští rok?
5. Můžeme se s ním vyfotit?

Běžecký závod Akropolis cross

V pondělí 27. 9. 2021 se uskutečnil tradiční běžecký závod v areálu Slovanského hradiště – Akropolis cross. 

Ze sedmé třídy se zúčastnilo celkem 6 žáků. Medailových umístěné dosáhli v těchto kategoriích: 

Mladší žákyně – 1. místo: Zuzana Fialová

Mladší žáci – 1. místo: Matěj Urbánek, 2. místo: Samuel Bařina, 3. místo: Lukáš Pavka