Školní rok 2016/2017

Botanická zahrada v Brně

V pátek 23. června jsme jeli do Brna na exkurzi do botanické zahrady. V letošním roce jsme v přírodopise probírali botaniku, a tak nás zajímaly exotické rostliny. Navštívili jsme celkem 4 skleníky. První skleník byl tropický a zde jsme viděli kvetoucí bavlník, banánovník s malinkými banány a také vanilkovník. Velmi nás zaujal největší leknín na světě. Další skleník byl plný kapradin a rostlin, které rostly už v pravěku. V třetím skleníku nás překvapily bromélie. Poslední byl zaměřený na rostliny z pouště. Zde rostly kaktusy obrovských rozměrů. Velmi se nám také líbila venkovní zahrada, která byla vytvořena jako různé typy ekosystému. Zde jsme dokonce viděli v jezírku čolky, které je vzácné v přírodě jen tak volně spatřit. Exkurze byla velmi poučná a určitě se sem ještě vrátíme.

Za poznáním do Prahy

Ve dnech 15. – 16. května se naše třída zúčastnila poznávacího výletu. Cílem cesty bylo hlavní město – Praha. Bylo zřejmé, že žáci se na výlet těší, protože už na sraz přišli všichni s dobrou náladou, ale hlavně v čas! A co všechno jsme si díky výletu užili?

• Cestování vlakem či metrem, poznávání památek, procházky kolem Vltavy nebo prohlídku památníku heydrichiády.
  • Zajímavá byla návštěva jednání Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR
  • Neviditelná výstava – velice zajímavá výstava, která našim žákům přiblížila život nevidomých lidí. Jaké je být nevidomý si všichni také vyzkoušeli.

Výlet Praha

Patnáctého května se skoro celá naše třída sešla v Lužicích na vlakovém nádraží, odkud nás odvezl vlak do Břeclavi. Tam jsme přestoupili na jiný, luxusní vlak. Tím jsme jeli asi tři hodiny až do Prahy. Po krátké jízdě vlakem, delším pobytu v tramvaji a nedlouhé vycházce jsme dorazili k ubytování. Využili jsme pokoje, ve kterých řád kapucínů nechával přespat veřejnost za drobné peníze. Poobědvali jsme, odložili přebytečné věci a vyrazili do města.

První zastávka byla u Pražského hradu, kde jsme se vyfotili se strážemi. Poté jsme se vydali směr Novoměstská radnice. Po cestě bohužel začalo pršet, ale déšť netrval dlouho. Chvilku jsme seděli na lavičkách v parku u Novoměstské radnice a pozorovali holuby. Asi po dvaceti minutách jsme už zamířili na „Neviditelnou výstavu“. Ta nám měla ukázat, jak žijí nevidomí lidé. Průvodce nás hodinu vedl upraveným bytem, kde byla naprostá tma. Zkusili jsme poznávat rozlišné místnosti, předměty a prostředí. Nakonec jsme měli možnost si koupit v baru nějaký nápoj. Placení po tmě bylo opravdu zajímavé!

Po těchto zkušenostech a mnohých dalších, např. hraní šachů, jsme se ocitli na Staroměstském náměstí, dokonce jsme stihli vidět i orloj. Vyskytovali se tu různí baviči, u kterých jste se mohli vyfotit, ale nás více zajímalo to, co následovalo – návštěva obchodního centra Palladium! Většinu času jsme strávili v McDonaldu. Po pořádném jídle jsme si na pití koupili Bubble tea, se nímž jsme po zbytek času procházeli obchody. Čas utíkal, a tak jsme se z centra museli vrátit zpět. Žádná tramvaj ani metro, ale po svých. Od Palladia jsme šli nábřežím Vltavy ke Karlovu mostu a pokračovali dál k Pražskému hradu, Loretě a ke klášteru Kapucínů. Ten den už se nic zajímavého nestalo, jen se lehce oslavily hromadné narozeniny.

Druhý den nastalo balení. Abychom s sebou nemuseli vláčet kufry, nechali jsme je tam uložené a vyrazili do krypty, v níž se skrývali odbojáři – Gabčík a Kubiš, …, co provedli atentát na Heydricha. Zhlédli jsme tam krátký film a pozorně si prohlédli samotnou kryptu. Poté jsme navštívili i kostel sv. Cyrila a Metoděje.

Po smaženém hermelínu k obědu byla na řadě návštěva Poslanecké sněmovny ČR. Bylo zajímavé sledovat jak poslanci „pracují“. Někteří jedli, spali či telefonovali a málokterý si nevykládal. Po této práci na vysoké úrovni náš výlet téměř skončil. Po vyzvednutí zavazadel, jsme zamířili na tramvaj, následně na metro a pak na vlak. Po přestupu v Břeclavi jsme vystoupili v Lužicích na nádraží. Tady to definitivně skončilo. Výlet byl úžasný a náramně jsme si ho užili.                                                                                                                                                                                     Vít Bohunský, Tomáš Svoboda

Hodina gymnastiky

V dnešní hodině tělesné výchovy jsme si vyzkoušeli cvičení na kladině. O její netradiční průběh se postarala žákyně naší školy a mladší sestra Julie Pitzingerové Terezka. Ta se věnuje cvičení na kladině a gymnastice závodně. Pro holky z 6. a 7. třídy si připravila několik ukázkových cviků, které si následně také vyzkoušeli. Děkujeme proto paní Pitzingerové za doprovod a hlavně Terezce za předvedení cvičení a zpestření hodiny.

Středeční výlet do planetária       22. 2. 2017

V 7:50 byl sraz u podchodu, a 8:08 už jsme vyjížděli z Lužic vláčkem směr Břeclav. Tam nám 8:40 jel vlak do Brna. V Brně jsme sedli na šalinku číslo čtyři, ta nás dovezla až na konečnou, kde jsme vystoupili. Odtud to bylo do planetária kousíček. Došli jsme tak akorát, protože program začínal v 10:00. Ze začátku nám paní povídala o obloze, která byla projektory zobrazená nad našimi hlavami. Řekla nám kolik souhvězdí je celkem, podívali jsme se i na odvrácenou stranu měsíce. Potom už nás čekalo hodinové promítání filmu Nanocam. Ve filmu byli věci, které bychom pouhým okem jen těžko spatřili. Proletěli jsme očkem jehly, podívali jsme se na veš velice z blízka, dále jsme se dozvěděli, co může být v jezírku, které mají mnozí na zahrádce. Po ukončení programu jsme se vyfotili s dinosaurem, který stál u planetária. Před planetáriem bylo také poučné hřiště, kde jsme si například stoupli na váhu a nám to ukázalo, kolik bychom vážili na jiných planetách nebo hvězdách, a někteří zjistili, že jsou jen na špatné planetě…Výlet byl moc vydařený a poučný.       Natálie Solničková

Náš lyžařský výcvik, Kouty nad Desnou, Jeseníky

Lyžařský výcvik

Lukáš Grombíř, 7. třída

V pondělí 9. ledna nastal den D – lyžařský výcvik v Jeseníkách. V ranních hodinách jsme se sešli před školou, kde nás čekal autobus. Naložili jsme lyže, zavazadla a naše maličkosti. Cesta trvala celkem dlouho, ale nuda nebyla. Krátce v odpoledních hodinách jsme konečně dorazili na místo určení. Za doprovodu pedagogů, obtěžkáni zavazadly a lyžemi, jsme se vydali k hotelu, abychom se ubytovali. Pokoje byly po dvou až třech postelích. Hned první den se vyrazilo na obhlídku terénu, všude sníh a jenom sníh. Počasí během celého týdne bylo celkem dobré, sněžilo, mrzlo i sluníčko svítilo.

Můj nejlepší a zároveň nejhorší zážitek bylo mé první stání na lyžích. Lyže odmítaly poslušnost a já byl stále na zadku nebo celý rozpláclý ve sněhu. Druhý den jsem je, ale úspěšně pokořil a poslouchaly mě více. Uprostřed týdne jsme se vydali na procházku zasněženou přírodou, stromy byly ověšeny sněhovými záclonami, které se na slunci třpytily jako drahokamy. Naše zmrzlé nosíky nasvědčovaly, že mráz přebral svou vládu. No, aby ne, vždyť je leden.

Po náročném dnu jsem se vždy těšil na vynikající jídlo, všechno se snědlo, jelikož hlad byl opravdu velký. Na pokoji mě čekaly ještě sladké zásoby od babičky. Večery byly plné legrace, hráli jsme různé hry a povídali si.

I přesto, že vše bylo skvělé, těšil jsem se, až nastane poslední den a pojedeme domů, protože jsem se těšil nejvíce na svého malého brášku Vítka, který byl pár dnů doma.

Adventní věnce

Ve výtvarné výchově jsme se připravovali na příchod Adventu. Vyrobili jsme si domů adventní věnce a moc se nám povedly. V neděli si rozsvítíme první adventní svíčku.

Jak naše třída začala advent už v listopadu

V pátek 18. listopadu jsme ve výtvarné výchově tvořili adventní věnce. Paní učitelky nám usnadnily práci, protože přinesly korpusy a jehličí.  My jsme si jen museli přinést různé přízdoby na naše věnečky, což bylo jednoduché, ale zároveň zodpovědné hlavně pro některé. Nejprve jsme si rozdali drátky a korpusy. Potom nám paní učitelka ukázala, jak se na korpus uvazuje jehličí. To nám šlo celkem rychle. Hned jak jsme je dovázali, tak jsme se pustili do zdobení, a to bylo teprve něco pro nás. Všichni si s tím moc vyhráli. Troufám si tvrdit, že se to všem líbilo.       Natálie Solničková, 7. třída

Vaření

V úterý 1. 11. jsme se společně pustili do přípravy palačinek. Při realizaci tohoto oblíbeného moučníku nám byla nápomocna také paní učitelka Slováková. Žákům šlo smažení velice dobře a na závěr jsme si na palačinkách také pochutnali. Netradiční palačinku se podařilo udělat Viktorii Tvarogové. Tato palačinka totiž vypadala jako lidský obličej.

Fit testy

Vynikajících výsledků dosáhli žáci 7. třídy ve Fit testech. Oblíbená celoškolní akce, ve které se porovnávají síly žáků jednotlivých ročníků v mnoha disciplínách, byla z naší třídy hojně obsazena. Nejenom díky kvalitní přípravě a připravenosti žáků jsme dosáhli velice dobrých výsledků. A teď už konkrétně:

V silné kategorii dívek se nám dostalo největších úspěchů. V konkurenci holek z 8. třídy, jsme obsadili všechna tři místa! Jmenovitě:

1. místo: Lucka Medusová
  2. místo: Adriana Vališová
  3. místo: Tereza Konečková

V neméně silné konkurenci chlapců si zástupci naší třídy vedli také skvěle!

1. místo: Sebastian Dominik Pytel
  2. místo: Víť Bohunský
  3. místo: Ivan Irša

Projekt 72 hodin – Ukliďme si Mikulčice

Tohoto projektu se naše škola účastní pravidelně. Tento rok připadl termín na pátek 14.10. Naše třída dostala za úkol zpříjemnit a uklidit prostor v oblasti školní jídelny a tělocvičny. Uklízení šlo rychlým tempem a to pravděpodobně i díky chladnějšímu počasí. Na závěr jsme proto nasbírali ještě plno kaštanů, ze kterých žáci vytvořili v hodině výtvarné výchovy krásná zvířátka.

Dny bezpečí

V pondělí 3. 10. se naše třída zúčastnila celoškolního projektu „Dny bezpečí“. Hned ráno jsme se pěšky vydali směr Archeologický ústav Akademie věd ČR. Zde nám pracovníci udělali zajímavý průřez významnými historickými událostmi, které jsou spojeny s oblastí Mikulčic. Následně jsme procházeli jednotlivé laboratoře, kde už nám byly představeny konkrétní nálezy, způsob jejich očištění, archivování, ale také ukázka, jak se určuje, na co se nález využíval a do jakého období asi patří.  Jako pomyslná „třešnička na dortu“ nám byla nabídnuta ochutnávka kuchyně tamních obyvatel. Po ukončení exkurze následovalo opékání špekáčků a návrat zpět do školy.

Akropole cross

Už 5. ročníkem pokračoval 27. 9. všem dobře známý přespolní běh nazvaný Akropole cross. Mimo naší školy se této akce zúčastnily také některé školy z okolních vesnic. Trať se rozprostírala v okolí Slovanského hradiště. Z naší třídy byla nejúspěšnější Lucka Medusová, která obsadila krásné 2. místo. Gratulujeme.