Školní rok 2020/2021


Hurá na Velikonoce!

Tentokrát jsme v rámci výtvarné a pracovní výchovy tvořili beránka. Technika byla volná, proto si každý zvolil, co jej nejvíc bavilo. Někdo maloval, jiný kreslil, někteří pekli a jiní lepili. Prostě každý podle svého gusta. A toto je výsledek našich nápadů a šikovných ručiček.


Ukliďme Česko

Naše škola se pravidelně zapojuje do celostátního projektu Ukliďme Česko. Vzhledem k zavření škol jsme se tento rok účastnili společně s dalšími dobrovolníky mimo klasickou výuku. To však nic neubralo na naší snaze pomoci přírodě zbavit se lidských odpadků.


Ladíme Velikonoce

Že jde výtvarná výchova zvládnout i on-line, dokazují šikovné malířské ručičky našich páťáků 🙂


Svět očima dětí 2021

18. ročník soutěže pořádané odborem tisku a public relations Ministerstva vnitra

Téma: Svět v době pandemie a hrdinové v první linii

Mí opravdoví hrdinové

Chtěla bych napsat o mých opravdových hrdinech. Největší hrdinové pro mě jsou můj táta a děda. Děda je záchranář v Hodoníně a táta je voják ve Vyškově.

Jednoho dne sdělili tátovi z práce, že musí jet pomáhat do nemocnice s případy covidu-19. Hned, jak odjel, bylo mi ten den smutno, ale věděla jsem, že to musím zvládnout. A děda, ten jezdí do práce asi každý den nebo pracuje z domova.

Každý den jsme jely já a moje sestra Markétka k babičce. Tam jsme si dělaly
on-line výuku a úkoly. Potom jsme i s mojí mámou dojely domů a psaly úkoly.
A tak to bylo každý den, kromě soboty a neděle.

Táta mi chyběl čím dál víc, ale naštěstí mám mobil, takže jsme si psali a volali. Děda to taky asi nemá jednoduché v této době. Ale to asi nemá nikdo.

Uběhl jeden měsíc a táta se vrátil. Nejdřív jsem ho pořádně obejmula a potom jsem byla šťastná, jako nikdy předtím. A byli jsme zase čtyři!

Doufám, že už se to všechno zase vrátí do normálu!“

Veronika Dostálová, 5. třída


Ponožková výzva

Naše třída se zapojila do celostátního projektu s názvem Ponožková výzva.  Každoročně se koná 21. března a spojuje se se Světovým dnem Downova syndromu. V tento den se na znamení oslavy lidské jedinečnosti nosí dvě různé ponožky.

Výzva je určena všem, kteří chtějí projevit solidaritu a podpořit lidi s Downovým syndromem a jejich rodiny. Zároveň rozšiřuje povědomí o tom, že lidská individualita dělá svět hezčí, pestřejší, zajímavější a inspirující.

Rozdílné ponožky se staly symbolem Světového dne Downova syndromu, protože chromozom má tvar ponožky.

Datum 21. 3. je také symbolické, protože lidé s Downovým syndromem mají o jeden 21. chromozom více. Mají tři místo dvou. Genetická porucha se odborně nazývá trizomie 21. chromozomu. I když mají něco navíc, nepovyšují se!

Více informací naleznete na stránce www.ponozkovavyzva.cz


Vánoce

Na poslední den před Vánocemi se vždycky těšíme. Je to pro nás takové ladění na opravdové Vánoce – koledy (letos jen poslouchání), dárečky, dobroty a tak podobně. Sváteční nálada se nesla celou školou. Tak: „Šťastné a veselé!“


Vánoční pečení

Blíží se Vánoce a my jsme si v rámci Pracovních činností opět zpříjemnili den. Provoněli jsme školu vůní perníků a pak jsme je s chutí i slupli. Mouku jsme, jako obvykle, měli úplně všude (hlavně na rouškách). Ale to vůbec nevadilo. Stálo to za to, i když jsme vypadali trochu jako sněhuláci.


Máme novou spolužačku

Mikuláš nám přinesl novou spolužačku! Jmenuje se Jessica a jezdí k nám do školy z Tvrdonic. Zatím se vzájemně „oťukáváme“ :-), ale holky už ji jednoznačně adoptovaly :-):-):-)


Čertovské učení

V pátek 4. prosince jsme společně uskutečnili projekt Čertovské učení. Tentokrát to bylo ale úplně jiné. Protože se nesmí míchat třídy, projekt probíhal v každé třídě zvlášť. A tak jsme si jej udělali jen v komorní podobě sami pro sebe. Zvládli jsme Andělský slabikář i Čertovské počty. Vyrobili jsme si ve Zlatých Mikulášových ručičkách anděla. Jen zpívat jsme nemohli. A tak z Muzicírování zůstalo jen u poslechu. Ale to nevadí!


Hurá, zase škola!!!

Tak nám to konečně zase začalo! Jsme zpátky ve škole. Někteří s nadšením, jiní méně radostně. Vlastně jsme zjistili, že distanční výuka i normální škola mají svá pro a proti. Na školu jsme se těšili hlavně kvůli kamarádům, společné výuce a méně domácím úkolům. Nevýhodou je ale brzké vstávání. Naopak při distanční výuce jsme se mohli trochu déle vyspat, při výuce popíjet a pojídat, nikam jsme nemuseli po ránu chodit. Nevýhodou byla spousta samostatných úkolů a nutnost pořád si hlídat čas a termíny (kdy vysíláme, kdy odevzdat úkoly apod.).

Teď jsme konečně ve škole a doufáme, že nám to už vydrží až do konce školního roku!


Distanční výuka

V říjnu se naplnily naše nejhorší obavy a opět nám zavřeli školu. Někteří z toho měli radost, ale většina byla pěkně otrávená. Nejvíce nás trápila nejistota, kdy to všechno skončí. Nicméně jsme se naučili velké samostatnosti, získali jsme některé technické dovednosti a někteří se opět začali na školu těšit 🙂

Zpočátku jsme pracovali tzv. offline = samostudium + vypracovávání zadaných úkolů. Záhy se nám podařilo všem prostřednictví aplikace Google Meet „navázat spojení“ a některé hodiny tak mohly probíhat on-line. Vidět se a slyšet se bylo strašně fajn!


Den jazyků

V pátek 25. září část dne probíhal projekt Den jazyků. Protože naším aktuálním cizím jazykem je angličtina, zaměřili jsme se na ni. Zkusili jsme si matematický diktát. Vytvořili ve skupinách zajímavé vlastní slovníčky a zavzpomínali na slavné britské památky, zajímavosti či osobnosti. Nechybělo ani tradiční malování britské vlajky a práce s počítačem, kde jsme vyhledávali některé informace.


Dny bezpečí

Ve čtvrtek 24. září nám ve škole nešla elektřina. To nám ale vůbec nevadilo a do výuky jsme si zařadili projekt Dny bezpečí. Opět jsme si pečlivě připomněli všechna důležitá telefonní čísla. A tentokrát jsme se zaměřili na téma „Teroristický čin“. Vysvětlili jsme si, co to je. Uvedli několik známých událostí. A společně jsme diskutovali o tom, co dělat, když najdeme podezřelé zavazadlo.


Z tej našej zahrádky

Letos jsme přijali tradiční pozvání na zahrádkářskou výstavu. Tento rok jsme sice nemohli nic ochutnávat, ale bylo to hezké. Byly tam zajímavé odrůdy a barvy hroznů, jablek, hrušek a rajčat, které jsme většinou ani neznali. Měli tam i zajímavé dýně a různé druhy květin. Součástí byla výstava kaktusů, z které jsme si jeden odnesli na památku do třídy.

Součástí výzdoby byly i obrázky dětí a my jsme také přispěli.


Dýňové pondělí

V tomto školním roce se Dýňové pondělí konalo 14. září. Ráno se u hlavního vchodu školy začali objevovat první strašáci. I když jich bylo velmi poskrovnu, naštěstí se během dne a večer před školou sešlo příšerek mnohem víc. Celkem jsme ve finále napočítali 57 strašáků. Naše „stálice“ opět nezklamaly a pro naši třídu vybojovaly hned dvě místa:

    1. místo           – Matěj Domanský
                             – dýně “Koloušek
    2. místo           – Zuzana Rampáčková
                             – dýně “Velká sova